Форум групи ФБ-31 ФТІ НТУУ "КПІ"

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



Семинары по ФПНП

Сообщений 1 страница 15 из 15

1

Семинары по курсу философские проблемы научного познания:

Заняття перше:
Тема: Генезис науки. Наука і суспільний розвиток.
1. Походження науки, основні етапи її історичного розвитку. Характеристика історичних форм науки. Історіографія науки. Основи періодизації історії науки.
2. Особливості сучасної науки, її місце і роль в суспільстві. Наука як продуктивна сила і соціальний інститут.
3. Актуальність дослідження науки, нагальна потреба в управлінні розвитком науки та НТП.

Заняття друге:
Тема: Поняття науки і наукового знання.
1. Поняття наукового пізнання і знання. Соціокультурна детермінація пізнавального процесу.
2. Наука як узагальнене, інтегроване знання. Філософія і проблема єдності наукового знання.
3. Єдність диференціації та інтеграції наукового знання.
4. Філософський аналіз предмета науки, об’єкта і суб’єкта наукового пізнання.
5. Наукове мислення, його логіка.

Заняття третє:
Тема: Закономірності розвитку наукового пізнання.
1. Єдність теорії і практики в науці. Вплив сучасного наукового знання на суспільно-економічний розвиток.
2. Можливості та межі пізнавального процесу. Чуттєве та раціональне, емпіричне і теоретичне, інтуїтивне та дискурсивне у пізнанні. Пізнання як єдність відображення та творчості.
3. Поняття наукової теорії. Логіка становлення теорій в розвитку науки.
4. Поняття факту. Значення фактів для створення наукової теорії.
5. Основні логічні форми і їх роль в утворенні наукової теорії (наукова проблема, гіпотеза, ідея, принцип, концепція, закон).

Заняття четверте:
Тема: Методологія наукового дослідження.
1. Типологія методів наукового пізнання. Рівні методології.
2. Змістовна і формальна методологія. Аксіоматика, формалізація, аналогія, моделювання. Методи емпіричного і теоретичного дослідження.
3. Загальнонаукові та спеціальні методи пізнання. Філософська методологія, її значення для розвитку науки.
4. Єдність аналізу і синтезу, індукції і дедукції, абстрагування і конкретизації в науковій методології. Своєрідність методології суспільствознавчого пізнання.
5. Історичний і логічний методи дослідження, проблема їх діалектичного збігу.

Заняття п'яте:
Тема: Істина як процес і результат пізнання.
1. Проблема пошуку і визначення істини. Різноманітність поглядів на істину. Скептицизм і агностицизм: історія і сучасні форми.
2. Об'єктивна істина, процес її пізнання: абстрактна і конкретна, абсолютна і відносна істини.
3. Критерії істини.
4. Істина, адекватність, точність. Поняття логіко-математичної точності.
5. Розвиток істини. Пізнання і наукова творчість.

Глушак - 1.1 , 2.5
Колесник - 1.1 , 2.4 (??)

0

2

Я пожалуй возьмусь за 1.2

0

3

Итак, по сообщениям из аськи и форума:
1.1. Колесник, Неповека, Глушак
1.2. Колотий
1.3. Вакантно

2.1. Трыхлиб, Неповека
2.2. Шкарупин
2.3. Шкарупин
2.4.Шкарупин, Колесник
2.5.Глушак

0

4

1.2, 1.3

0

5

тоже беру себе 1.2 и 1.3

0

6

на второе занятие - забронирую  2.5

0

7

Вопрос 2.1 можете забирать.

НО я забиваю вопрос 3.3, 4,3, 5,3

0

8

Лёха , Стас врядли препод даст вам отвечать на 2 вопроса подряд из одной темы...лучше поменяйте(сь).

0

9

Я буду готовить 1,3 и 2,2

0

10

Пока:
1.1
2.5
3.1
4.5
5.1

0

11

3.4 + 4.4

0

12

3.2, 5.2

0

13

У меня просьба представить финальный вариант всего этого дела с учетом тех вопросов которые забрали ФЕ.

Вот что вышло у меня:
1.1. Колесник, Неповека, Глушак, Журавлёв
1.2. Колотий, Севрюк, Егоров --- ФЕ
1.3.  Севрюк, Егоров, Icy

2.1. Неповека
2.2. Шкарупин, Icy
2.3. Шкарупин --- ФЕ
2.4.Шкарупин, Колесник --- ФЕ
2.5.Глушак, Егоров, Журавлёв --- ФЕ

З.Ы. Кто такой Icy :) ?

0

14

+ 2.3, 2.4

0

15

+2.5

0